‬ >





* שם מלא:
* אימייל:
* טלפון:
Captcha



 


  • ר.ס.ס. פוסטים אחרונים
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר

 

איך בוחרים שם לעסק? 

בחירת שם לעסק זהו המפגש הראשוני של הלקוח הפוטנציאלי עם העסק שלך

הלקוח מגבש עמדה ראשונית לא מבוססת עדיין – אבל חורצת גורלות

שם לעסק, או שם למוצר, מעביר עולם שלם של תחושות, ערכים ומסרים שיווקיים במילה אחת או צירוף של 2 מילים בודדות ולכן חשוב לבחור את השם הנכון

 

למה חשוב לשים לב, ממה צריך להיזהר ואיזה שם יכול רק לפעול לרעתכם

7 כללים מנחים

כל עסק חייב שם. אבל רגע לפני שאתן ממהרים להדפיס כרטיסי ביקור, בואו נדבר קצת על הדברים שיש לשים לב אליהם לפני שבוחרים אותו.

 

1. קהל יעד לבחירת שם לעסק

 

נסו להתאים את שם העסק לקהל הלקוחות המיועד, ולענף שבו אתם פועלים
האם העסק פונה לאנשי עסקים? נשים? גברים? או בכלל לקהל דובר אנגלית?
בשנים האחרונות יש נטיה לקרוא לעסקים בשמות באנגלית – מה לעשות שהאותיות הלועזיות משדרות הרבה יותר סטייל ויוקרה?
מותגים עם שמות של עסקים מוכרים באנגלית לדוגמא הם: קסטרו, הוניגמן, אורנג ואיס
אבל דבר חשוב ביותר שאם כבר בחרתם שם באנגלית לעסק והוא פונה לקהל הישראלי תדאגו שלפחות
שהסלוגן יהיה בעברית וישקף את תחום העסק לטובת מי שלא היה קשוב בשיעורי אנגלית בתיכון....
יש מותגים שדווקא שם של מותג באנגלית לא יעשה להם טוב אלא דווקא שם ישראלי שמשדר צליל או ביטוי מקומי

ושורשי לדוגמא חומוס אחלה או טחינה בארקה יעשו את החיבור לקהל היעד לכן לפני שבוחרים בחירת שם לעסק קודם כל רצוי לאפיין את קהל היעד

 

2. עסק של אדם אחד או חברה גדולה?

אם המוצר או השירות שאתם עומדים לספק נשען על יכולות וכישרון יחודי לכם
רצוי מאוד שהשם שלכם יהיה שזור בשם העסק. הדבר מאוד מקובל למשל בתחום האופנה והתכשיטים או
בתחום הדולות והיועצים, כמובן גם שהדבר יקל על אנשים ששמעו עליכם למצוא אתכם בגוגל.
קחו בחשבון שאם אתם חוזים שהעסק יצמח הרבה מעבר לכישרון הייחודי שלכם אולי לא יהיה נכון לקרוא לעסק על שמכם
לכן חשוב מאוד לפני בחירת שם לעסק – חישבו על עתיד העסק ולפי זה קבלו החלטה.

 

3. צרו רשימת שמות ראשונית לבחירת שם לעסק

תתחילו לשרבט על דף רשימה ראשונית של מילים וביטויים שקשורים לתחום הפעילות שלכם, שימו לב שהביטויים שאתם רושמים על הדף ידברו גם אל קהל היעד שלכם וישדרו את הבידול והערך שאתם מיעדים למותג שלכם.

מסלול נוסף למציאת שם המותג הוא בחירת שם משפה זרה המבטא במשמעותו את השם שאנו מחפשים.
השם יכול להיות באנגלית ספרדית, הצרפתית, איטלקית, רוסית וכדומה.
לאחר שרשומים בפניכם הרשימה הראשונית תנסו לעשות צירופים שונים בנוסף חפשו ברשת ובמילונים שמות נרדפים מעניינים שאולי יתנו לכם את השם המיוחל.
וכך תוכלו להגיע לשם לעסק כמו שרציתם.

 

4.בחירת שם העסק צריך לרמז על פועלו

מומלץ ששם העסק ישקף איזשהו מושג לגבי מה החברה עושה. פרט זה גם יעזור ללקוחות למצוא את העסק באינטרנט...
אבל חשוב לא לקרוא לעסק בשם של מילת חיפוש תחרותית לדוגמא השם "פרגולות עץ" משם שה אומנם מאוד ברור
מה העסק עושה אבל אם יכתבו אותו ברשת המדיה הלקוח לא יוכל לזהות אותכם כי כל המתחרים יופיעו בביטוי הזה אם בכלל תופיעו בעמודים הראשונים.
אבל הביטוי "פרגולה בצל" או "פרגולה בגן" גם משקפים מה שהעסק עושה אבל גם מבדל אותו מכל המתחרים בביטוי החיפוש

 

5.בחירת שם לעסק קל לקריאה והגיה

חשוב לבחון מאיזה אותיות הוא מורכב, ציירו את האותיות על דף או הקלידו בוורד צרוף אותיות מעניין יכול להוות את הבסיס לעיצוב הלוגו ונראות המותג.

שימו לב שהשם שבחרתם קריא וקל להגיה, האם השם נכתב כמו ששומעים אותו?

אם בחרתם בשם מותג האנגלית שימו לב שמעברתים אותו יהיה קל לכתוב אותו בשורת החיפוש של גוגל.

 

6. בידקו שהשם העסק שאתם רוצים לא תפוס

שמות טובים בדרך כלל כבר תפוסים, בשלב הראשון כיתבו את שם העסק בגוגל לראות אם יש לכם מתחרים שתפסו את השם אולי אפילו מתחום אחר.

לבדיקה יותר מעמיקה בדקו ברשם החברות שאכן השם פנוי.

אני אישית מכירה חברה שבחרה בשם של עסק ללא בדיקה מקיפה ולאחר שעיצבנו לה את האתר, עלונים,

קטלוגים ותויות למוצרים מתברר שיש חברה אחרת באותו השם בדיוק ובאותו תחום, זהו נזק כספי עצום דבר זה עלול למוטט את העסק...

 

7.בדקו דומיינים פנויים לבחירת שם העסק

כל חברה שמוכרת דומיינים מציעה כלים חינמים לבדיקת דומיינים פנויים ברשת. ומידה והשם שבחרתם לא פנוי רוב האתרים יציעו לכם שמות חילופיים או אותו שם שבחרתם רק עם סיומות שונות.

לסיכום, תקדישו זמן ומחשבה רבה לשם החברה ואם יש לכם תקציב עדיף תמיד להעזר בגורמים מקצועיים.

השם של העסק ילווה אותכם במשך שנים זה ממש כמו לחפש שם לילד רק שפה צריך להתחשב גם ברב גוגל ובעוד מספר פרמטרים חשובים

 

 

אם אהבתם את הסירטון
עשו לייק ושתפו ברשתות החברתיות


ואם אתם רוצים לקבל עוד טיפים והדרכות 
הירשמו למנוי בערוץ היוטיוב