זה השלב שאנחנו מתחלקים לשניים, לאלו מכם שאוהבים לקרוא יותר יצרנו הסבר מפורט…
בעידן שחי ונושם חדשנות ודיגטל מותגים שרוצים למצב את עצמם במגרש של הגדולים לא יכולים להתפשר על יצירת חוויית משתמש פחות ממנצחת, כזו שמשאירה חותם וריגוש בקרב קהלי היעד.
סטודיו WebtheNet הפועל בישראל למעלה מעשור, יודע לנצח ביצירתיות על התזמורת של UX/UI וליצור עבורכם הלקוחות נכסים דיגיטליים ואתרים המבוססים על חוויית משתמש ייחודית (UX), המשלבת בין טכנולוגיות מתקדמות לעיצובים הקולעים למודל העסקי שלכם ולצורכי המשתמשים.
אנחנו ממש לא עוצרים כאן, כל אלו יחד מתורגמים לממשק משתמש (UI) חכם המותאם לקהלי היעד, מניע לפעולות מדויקות ומתרגם את חזון המותג לדיאלוג שיוצר לכם בשורה התחתונה – כסף.
לאלו מכם שאוהבים רק תכל'ס – כאן אפשר לקרוא את השורה התחתונה
בשלב אפיון ותכנון UX/UI נצלול לעומק ה- D.N.A השיווקי של המותג שלכם, נבצע בו דיוקים ונתרגם אותו לחוויית משתמש ייחודית אשר תוטמע בנכסים הדיגיטליים שלכם. השלב יכלול מחקר שוק מקיף, תיאום ציפיות, ייעוץ דינמי ומענה לשאלות שלכם לצד גיבוש קונספט לחוויית משתמש מדויקת למטרות האסטרטגיות שלכם.
נכיר את המותג שלכם ונבין מה החזון ומהי המטרה המרכזית לשמה התכנסנו. מהו המוצר או השירות העיקריים שלכם? מהי משאלת הלב שלכם כבעלי עסק?
השאלה הראשונה בכתיבת אפיון אתר היא ההגדרה של מטרת האתר. האם המטרה היא לחזק את המותג, לספק אינפורמציה, להציג קטלוג לספקים, חנות עם סליקה ואולי גם וגם? ניתן להגדיר מטרה ראשית ומטרות משנה.
כעת ניגש להגדרת קהלי יעד – למי פונה האתר?
האם האתר פונה לאנשי עסקים? נשים? גברים? בני נוער?
הורים לפעוטות או בכלל לילדים
לכל אחד מקהלי היעד צריכה להיות באתר התייחסות שונה ועיצוב מותאם
השאלות הנשאלות בנוסף הן:
מדובר בגולשים שמכירים את המותג?
מדובר בלקוחות קיימים שמעוניינים לקבל מידע חדש?
מדובר בגולשים חדשים שהמטרה היא לשווק להם באופן תקיף כך
שישאירו פרטי יצירת קשר?
אולי בכלל מדובר בגולשים מורשים בלבד שיכולים להיכנס לאזורים פרטיים
מחקר שוק איכותי, הוא הכרחי וחשוב להצלחת האתר.
אל תתביישו בעובדה שאתם “מציצים למתחרים”,
תהיו בטוחים שזה חלק מהתהליך וכך כולם עובדים
אבל המטרה היא לא להעתיק – רַחְמָנָא ליצלן
המטרה לבדוק מה קיים, ללמוד מה עשו טוב ומה לא
ואיך אנחנו עושים אחרת בחשיבה מקורית מחוץ לקופסא
לאחר שהבנו מי אתם ומהן החוזקות של המותג שלכם, חשוב מאוד להכיר
את התחרות הקיימת בשוק.
מול מי אנחנו עומדים כרגע ומה יש להם להציע?
נלמד מהן החוזקות של המתחרים ונלמד מהן, נכיר את החולשות שלהם ונדע
להשתפר גם שם.
נכיר את האתרים של המתחרים, נבין כיצד הם בנו את האתרים שלהם ויתרה
מכך נלמד היכן הם טעו והיכן אתם יכולים לעשות טוב יותר!
כעת יש להציב מטרות ויעדים שיובילו אתכם ואותנו יחד להצלחה.
נתכנן את הצעדים השיווקיים שנעשה יחד ונתכנן את סדר הפעולות הנכון
שיקדם אתכם לאתר מושלם בזמן הקצר ביותר ועם התוצאה המוצלחת ביותר.
כחלק משלב זה, נגדיר לוחות זמנים ריאליים ונתקדם צעד צעד להצלחה.
בשלב זה מגדירים גם את דרכי השיווק באינטרנט, בהן תשתמשו כדי
לשווק את האתר.
חשוב שהאפיון יתבצע לפני תחילת בניית האתר מכיוון שהוא משפיע גם
על העיצוב וגם על מרכיבים תכנותיים שישפיעו על הקידום האורגני של
האתר בגוגל.
על מנת לבנות אתר עם מרכיבי אופטימיזציה מובנים למנועי חיפוש, יש
2H, 1H, של האתר TITLES לאפיין את מילות המפתח לקידום ועדכון
וכו׳. חשוב במיוחד לדרוש FRIENDLY URL קישורים טקסטואליים
הכנסת קודי מעקב של גוגל כגון אנליטקס וכלי מנהל אתרים בסיום בניית
האתר.
פירוט מלא של דרישות הפונקציונליות של האתר כוללות בדרך כלל
מספר פרמטרים עיקריים
על איזה מערכת יבנה האתר?
קוד פתוח או קוד סגור?
האם לבעל האתר תהיה גישה לניהול דפי האתר לאחר מספר שעות הדרכה?
האם האופטימיזציה למנועי החיפוש תתבצע ע”י מקדם אתרים או ע”י בעל
האתר?
אפיון אתרים מקצועי יכלול בין היתר עיצוב תרשים זרימה חכם של מבנה האתר שלכם, חלוקה למחלקות רלוונטיות, פריסה לעמודי תוכן ומוצרים, אודות, תיקי עבודות, סל קניות ועוד… נדאג שהזרימה בתוך האתר תהיה אינטואיטיבית ככל הניתן ותאפשר לגולשים חוויה נוחה וזורמת, כך שיוכלו למצוא בזריזות את מה שהם מחפשים, יישארו עם טעם טוב וישמחו לשוב ולבקר באתר שלכם.
מומלץ בישיבת האפיון להעלות דוגמאות לאתרים שאהבתם גם אם אינם בתחום עיסוקכם ולהסביר מה אהבתם שם ובאותה המידה כדאי להציג דוגמאות לאתרים שלא אהבתם על מנת שמעצב האתר ימנע מעיצובים שלא מדברים אליכם.
עיצוב האתר היא נגזרת של כללי חווית משתמש, טעם אישי וטרנדים עיצוביים מקובלים לתחומכם. למרות שלמעצבי האתרים יש את הניסיון, הכישרון והידע בתרבות גלישה, אתם כבעלי המותג יכולים לכוון אותם לקו העיצובי שמשקף ביותר את העסק שלכם.
חשוב לקחת בחשבון פריסה וצבעוניות ולהתאים אותה לערכי המותג במידה ויש.
במידה והעסק בתחילת דרכו או בשלבי מיתוג מחדש רצוי שאותו מעצב שעובד על המיתוג וערכי המותג יהיה מעורב בעיצוב האתר.